Capítol II

Capítols anteriors

Dossier actualitzat

Photo 26-09-14 17.44.01CAPÍTOL II

L’endemà, com no podia ser d’altra manera, vaig telefonar al meu cosí d’Alabama: – Curtis? Res, ja saps, l’estiu. Poca cosa. Tu? Quan arribes? – Dimecres. Dimecres horabaixa. Em véns a cercar a l’aeroport? No li puc demanar a na Maria … – No passis pena, jo hi vendré. A més, estic impacient per comentar-te una història que em ronda pel cap. Em seràs de gran ajuda. – Sempre que tens alguna història acabam emmerdats. Bé, ja m’ho contaràs…

Vaig passar la setmana a la biblioteca, consultant l’hemeroteca. Com passa el temps. Ja quasi no queden sales de consulta. S’ho estan carregant tot! Calma, Marcel. No et posis nerviós. Tot és una qüestió de temps. Temps i fixar-se en els detalls. Xifres, dades, què està passant aquí?

Vaig haver de començar pel principi. Juny de 2013. Dia 14 l’IES Joan Ramis i, cinc dies més tard, el Cap de Llevant i el Pasqual Calbó i Caldés presenten els seus projectes TIL adaptats a l’article 20 que, segons he entès, permetia «una distribució horària de les llengües objecte d’ensenyament diferent». El secretari, un personatge fosc i misteriós, els remet una instrucció de quedar a disposició d’Inspecció durant el mes de juliol. Dia 24, aquest departament notifica als directors en qüestió que han de refer els seus projectes. Els directors ho fan, però ai!, les Comissions de Coordinació Pedagògica (la LOMQE encara no és vigent i, per tant, són les encarregades d’aprovar el projecte) els rebutgen. Els directors fan la seva feina i remeten la informació a Conselleria. Un petit detall crida la meva atenció: afegeixen que les instruccions del secretari autonòmic «…ultrapassen el marc del Decret…».

A partir d’aquí, ombres i més ombres… a finals de juliol la Conselleria anuncia que s’ha vist obligada a incoar expedient disciplinari als directors i la Consellera Joana Maria Camps, una exagent immobiliària, afirma, segons les seves pròpies declaracions (podrien escriure tot un llibre de les seves declaracions!), que s’ha vist forçada a expedientar-los. Què ha passat als altres centres? Tots tenien el projecte TIL aprovat per Inspecció? Per què la Conselleria no presenta cap dada fins dia 18 de desembre? Per què no posen l’aire condicionat en aquesta biblioteca?

To be continued …

