Capítol IV

Capítols anteriors

Dossier actualitzat

Photo 30-09-14 17.30.55

 

CAPÍTOL IV

Ombres que il·luminen

Ordre, ordre. Hi manca llum a tot aquest procés. Pot ser que una Conselleria, càrrecs públics, vull dir, actuï de mala fe? En nom de la legalitat, a més! És la mare de totes les injustícies! Si el Govern no fa cas de la llei, què vendrà després?! Tot és molt estrany. La caixera del supermercat m’estava mirant. Dissimula, Marcel. Ops! Ai, sí, duc bossa. No m’ho podia treure del cap: extremada celeritat, omissió de diligències prèvies i garanties processals, direcció política, i imposició de severíssimes mesures cautelars. Si afegim que la decisió és arbitrària i no motivada…sembla un ritual macabre de depuració! O almanco per donar exemple. «Trato ejemplarizante», què s’han cregut aquests! I la cosa no acabava aquí… De fet, la jugada va funcionar: cap altre director de centre educatiu gosà seguir les passes dels seus col·legues menorquins. Ningú més es va declarar incapacitat per modificar el projecte TIL. Ningú més? Potser era una pista. Dades! Dades!

Si es neguen a donar les dades, deu ser per qualque cosa. Vaig tornar a la biblioteca.

31 de juliol de 2013. La mateixa nota de premsa que anuncia l’obertura dels expedients afirma que «la gran majoria» dels centres educatius ja han aprovat «el projecte lingüístic adient». La majoria! A un matemàtic! Vaig tornar a consultar la nota del 18 de desembre: 41% del total dels centres. I a secundària no arriba al 9%! I en diuen majoria quan no ho és! Definitivament, això fa pudor. I encara no eren les 11 del dematí. Em vaig trobar amb el meu cosí al bar Milán, comme d’habitude.

– Tens els ulls vidriosos, Marcel. Ja de bon dematí…

– Que no, Curtis, és el que he descobert. Ah! la supèrbia! Quin escorpí!

To be continued …

